အႏၲရာယ္ကင္းစြာ
ယာဥ္ေမာင္းမယ္(How to drive vehicle safely)
|
||||||||||||
ယေန႔ေခတ္တြင္
လူတိုင္းနီးပါးမွ်အေတာ္အသင့္ ေငြေၾကးျပည့္စံုက ကိုယ္ပိုင္ကား ဝယ္၍
|
||||||||||||
စီးႏိုင္ေသာဘဝ
ရ႐ွိၾကေပ၏။ကံေကာင္းၾကေပစြတကား။သို႔ေသာ္လည္း စက္တပ္ယာဥ္သည္
|
||||||||||||
လည္း
ျဖစ္တတ္ပ်က္တတ္သေဘာ႐ွိေပရာ ယင္းေၾကာင့္ အဖိုးတန္လွ လူ႔ဘဝကို စြန္႔ခြာတတ္ရ
|
||||||||||||
ျခင္း(သို႔)မသန္မစြမ္းဘဝေရာက္ရတတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ယာဥ္ေမာင္းရာတြင္ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ
|
||||||||||||
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ
ဤစာစုကိုေရးသားလိုက္ပါရေစ......
|
||||||||||||
ယခုအခါ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔
ေ႐ွ႕႐ႈဦးတည္သြားေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ က်ေနာ္တို႔
|
||||||||||||
ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားသည္လည္း
ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းကာ ယာဥ္ေမာင္းကြ်မ္းက်င္ဖို႔
|
||||||||||||
လိုပါမည္။ယာဥ္ေမာင္းအေျခခံမွ်မသိဘဲ
ေမာင္းႏွင္၍မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္းစည္း
|
||||||||||||
ကမ္းကို
တိက်စြာလိုက္နာၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။သို႔မွသာ
ႏိုင္ငံ
|
||||||||||||
ျခားသားမ်ား၏
အထင္အျမင္ေသးျခင္းမွ ကင္းစင္ရၿပီး တစ္ဦးကစတစ္ရာဆိုသလို ျမန္မာႏိုင္ငံ
|
||||||||||||
သားဂုဏ္ကို
ျမွင့္တင္ရာေရာက္ေပလိမ့္မည္။
|
||||||||||||
ဦးစြာပထမ ယာဥ္ေပၚသို႔မတက္မီ
ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္၊ဘရိတ္၊မီးေကာင္းမေကာင္း စစ္ေဆး
|
||||||||||||
သင့္ေပ၏။
|
||||||||||||
ယာဥ္ေပၚသို႔တက္လိုက္လွ်င္လည္း ယာဥ္၏အဓိက
အေျခခံက်ေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို
|
||||||||||||
သိ႐ွိထားရေပမည္။
|
||||||||||||
၁။လက္ျဖင့္
ျပဳမူေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အဓိကအစိတ္အပိုင္း(၃)မ်ိဳး
|
||||||||||||
(က)ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ယာဥ္ကို
မိမိလိုရာသို႔ ဦးတည္သြားေစရန္ျပဳလုပ္ေပးေသာ
|
||||||||||||
လက္ကိုင္ဘီး(Steering Wheel)
|
||||||||||||
လက္ကိုင္ဘီး(Steering Wheel)ကို
ကိုင္ရာတြင္ လက္အေနအထား(Hand Position)
|
||||||||||||
မွန္ကန္ေစရမည္။၁၀း၁၀နာရီ(၁၀-နာရီ၊၁၀-မိနစ္)
သို႔မဟုတ္ ၁၀-နာရီ/၂-နာရီ အေနအထား
|
||||||||||||
ျဖစ္ေစရန္ ဘယ္ဘက္လက္ကို
၁၀-နာရီ၊ညာဘက္လက္ကို ၁၀-မိနစ္အေပၚ၌ ႐ွိေနပါမွ မွန္ကန္
|
||||||||||||
ပါမည္။ယင္းသို႔မဟုတ္လွ်င္
ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား၏ အကဲ့ရဲ႕ခံရပါလိမ့္မည္။
|
||||||||||||
ယာဥ္ကို
လက္ယာဘက္သို႔သြားေစ၊ေကြ႕ေစလိုလွ်င္ လက္ကိုင္ဘီးကိုလက္ယာဘက္သို႔
|
||||||||||||
လွည့္ရၿပီး ဘယ္-ညာ
ကန္႔လန္႔ျဖတ္အေနအထားေရာက္က ဘယ္လက္ကိုမလႊတ္ရ၊အေနအထား
|
||||||||||||
အလိုက္သင့္ေျပာင္းၿပီးလွည့္ရကာ
ညာလက္ကို လႊတ္၍ ၁၀း၁၀နာရီသို႔ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ကိုင္ႏိုင္ရ
|
||||||||||||
မည္။ျပန္ေျဖလွ်င္
ေျပာင္းျပန္မေျဖရ၊လက္ဝဲဘက္သို႔လွည့္ၿပီး ညာ-ဘယ္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ အေန
|
||||||||||||
အထားေရာက္က ညာလက္ကို
မလႊတ္ရ၊အေနအထားအလိုက္သင့္ေျပာင္း ၿပီးလွည့္ရကာ ဘယ္
|
||||||||||||
လက္ကို လႊတ္၍
မူလအေနအထား ၁၀း၁၀နာရီသို႔ျဖစ္ေအာင္ လက္ကိုင္ဘီးကို အေနအထား
|
||||||||||||
မွန္ကန္စြာ
ျပန္ကိုင္ႏိုင္ရမည္။
|
||||||||||||
ဤအတူ ယာဥ္ကို
လက္ဝဲဘက္သို႔သြားေစ၊ေကြ႕ေစလိုလွ်င္ လက္ကိုင္ဘီးကို လက္ဝဲဘက္
|
||||||||||||
သို႔လွည့္ရၿပီး ညာ-ဘယ္
ကန္႔လန္႔ျဖတ္အေနအထားေရာက္က ညာလက္(လက္ယာလက္)ကို
|
||||||||||||
မလႊတ္ရ၊အေနအထားအလိုက္သင့္ေျပာင္းၿပီးလွည့္ရကာ
ဘယ္လက္ကို လႊတ္၍ ၁၀း၁၀နာရီသို႔
|
||||||||||||
ျဖစ္ေအာင္ျပန္ကိုင္ႏိုင္ရမည္။ျပန္ေျဖလွ်င္ေျပာင္းျပန္မေျဖရ၊လက္ယာဘက္သို႔လွည့္ၿပီး
ဘယ္-ညာ
|
||||||||||||
ကန္႔လန္႔ျဖတ္အေနအထားေရာက္က လက္ဝဲဘက္လက္ကို
မလႊတ္ရ၊အေနအထားအလိုက္သင့္
|
||||||||||||
ေျပာင္း ၿပီးလွည့္ရကာ ညာလက္ကို
လႊတ္၍ မူလအေနအထား ၁၀း၁၀နာရီသို႔ျဖစ္ေအာင္ လက္
|
||||||||||||
ကိုင္ဘီးကို
အေနအထားမွန္ကန္စြာ ျပန္ကိုင္ႏိုင္ရမည္။
|
||||||||||||
(ခ)ယာဥ္ကို
ေ႐ွ႕သို႔၊ေနာက္သို႔သြားေစလိုလွ်င္/အေႏွးမွအျမန္၊အျမန္မွအေႏွးသို႔ သြားေစ
|
||||||||||||
လိုလွ်င္ ျပဳလုပ္ေပးရေသာ
ဂီယာအံုႏွင့္ဂီယာထိုးတံ(Gearbox & Stem)
|
||||||||||||
Auto-Gear ႏွင့္ Manual-Gear
ဟူ၍ႏွစ္မ်ဳိး႐ွိရာ Manual-Gear ကို ေကာင္းစြာနားလည္
|
||||||||||||
ထားသင့္ေပ၏။ယာဥ္ငယ္
ဂီယာတြင္ အေပၚ၌ ဘယ္မွညာသို႔ (1-3-5) ႏွင့္ ေအာက္ဘက္၌
|
||||||||||||
ဘယ္မွညာသို႔ (2-4-R)
ျဖစ္ၿပီး ဂီယာလြတ္ေနရာ Freeway space or Neutral zone သည္
|
||||||||||||
3 ႏွင့္ 4 ၾကားတြင္႐ွိ၏။ယာဥ္ႀကီးဂီယာတြင္
အေပၚ၌ ဘယ္မွညာသို႔ (R-2-4)ႏွင့္ ေအာက္ဘက္၌
|
||||||||||||
ဘယ္မွညာသို႔ (1-3-5)
ျဖစ္ၿပီး ဂီယာလြတ္/မူလေနရာ Freeway space or Neutral zone သည္
|
||||||||||||
2 ႏွင့္ 3 ၾကားတြင္႐ွိ၏။ဂီယာလြတ္မလြတ္ကို
ဂီယာတံကို လႈပ္ရန္းၾကည့္၍အမွန္မသိႏိုင္ပါ။
|
||||||||||||
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ဂီယာ 1 ဝင္ေနလွ်င္လည္းလႈပ္ရန္းၾကည့္က လႈပ္ေနေပလိမ့္မည္။သို႔မို႔
|
||||||||||||
ေၾကာင့္
ဂီယာအေနအထားကိုသာၾကည့္မွ ဂီယာလြတ္မလြတ္/ဝင္မဝင္ ကိုသိရေပမည္။ဂီယာ
|
||||||||||||
သည္
အလယ္တည့္တည့္၌႐ွိေနၿပီး ဘယ္သို႔မဟုတ္ ညာဘက္သို႔ အနည္းငယ္မွ်ဆြဲယူၾကည့္၍
|
||||||||||||
ရလွ်င္
ဂီယာလြတ္ေနသည္ကိုေတြ႕ရပါမည္။ဂီယာလြတ္ေနလွ်င္ ယာဥ္ငယ္၌ အထက္ေအာက္
|
||||||||||||
တင္ခ်လွ်င္ 3 ႏွင့္ 4
သာလွ်င္ ဝင္သည္ဟုသိရမည္။ဂီယာ 1 ကိုထိုးလိုလွ်င္ ဂီယာဖုသီးကို
|
||||||||||||
လက္ဖေနာင့္ႏွင့္
ဘယ္ဘက္အဆံုးေရာက္ေအာင္ေ႐ႊ႕ၿပီး အေပၚသို႔ပင့္တင္လိုက္ပါ။ဤအတူ
|
||||||||||||
ဂီယာ 2 ကို
ေျပာင္းထိုးလိုလွ်င္ ဂီယာဖုသီးကို လက္ဖေနာင့္ႏွင့္ ဘယ္ဘက္အဆံုးေရာက္ေအာင္
|
||||||||||||
ေ႐ႊ႕ၿပီး ေအာက္ဘက္သို႔
လက္ဖ်ားကေလးမ်ားျဖင့္ ကုတ္ဆြဲခ်ပါ။မွတ္ရန္(အေပၚတင္လွ်င္
|
||||||||||||
လက္ဖေနာင့္ျဖင့္
အသာပင့္တင္ပါ၊ေအာက္သို႔ခ်လိုလွ်င္ လက္ဖ်ားကေလးမ်ားျဖင့္ အသာဆြဲခ်ပါ)
|
||||||||||||
ဂီယာသေဘာသဘာဝမွာ 1
ဂီယာသည္ ရပ္ေနရာမွ စထြက္စဥ္၊ေတာင္တက္ကို ေျဖးေျဖးမွန္မွန္
|
||||||||||||
တက္စဥ္၊ေတာင္ကုန္းအတက္၌
ေခတၱခဏ အေရးေပၚယာဥ္ရပ္နားစဥ္၊ယာဥ္ရပ္နား(Parking)
|
||||||||||||
စဥ္မ်ား၌
အသံုးျပဳရ၏။2-3-4-5 ဂီယာမ်ားကို ယာဥ္စထြက္ၿပီးအ႐ွိန္ျမွင့္တင္ရာတြင္ အစဥ္လိုက္
|
||||||||||||
အသံုးျပဳရ၏။အ႐ွိန္ေႏွးေစလိုလွ်င္လည္း
5-4-3-2 ဂီယာမ်ားကိုအစဥ္လိုက္အသံုးျပဳရ၏။
|
||||||||||||
3-2 ဂီယာမ်ားျဖင့္ အခ်ဳိးအေကြ႕မ်ားကို
အႏၲရာယ္ကင္း႐ွင္းစြာ အသံုးျပဳ ႏိုင္၏။4 ဂီယာျဖင့္
|
||||||||||||
ခပ္ေျပေျပအေကြ႕မ်ားတြင္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း
႐ွိန္အျပင္းဆံုးျဖစ္ေသာ5 ဂီယာျဖင့္ မည္သည့္
|
||||||||||||
အခါမွ်
အခ်ိဳးအေကြ႕မ်ားတြင္ အသံုးမျၿပဳျခင္းက အႏၲရာယ္ကင္းပါလိမ့္မည္။R ဂီယာကို ယာဥ္ကို
|
||||||||||||
ေနာက္သို႕ဆုတ္လိုေသာအခါတြင္
သို႕မဟုတ္ ကုန္းအဆင္းတြင္ ရပ္ထားလိုေသာအခါတြင္
|
||||||||||||
အသံုးျပဳ၏။
Auto-Gearတြင္ အထက္မွေအာက္သို႔အစဥ္အတိုင္း P-R-N-D-2-L ဟူ၍ ဂီယာ
|
||||||||||||
၆-ခ်က္ေတြ႔ရပါမည္။Lockပါေသာ
ဂီယာႏွင့္ Lockမပါေသာ ဂီယာ(Zigzag)ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး႐ွိသည္။
|
||||||||||||
Lockပါေသာ ဂီယာ၌ P မွ R
သို႔ေ႐ႊ႕လွ်င္ Lockကိုႏွိပ္၍ေ႐ႊ႕ပါ။R-မွ-2 တိုင္ေအာင္ Lockကိုႏွိပ္စရာ
|
||||||||||||
မလို
တိုက္႐ိုက္ဆြဲခ်ႏိုင္သည္။2-မွ-L သို႔ေ႐ႊ႕လွ်င္လည္း Lockကိုႏွိပ္၍ေ႐ႊ႕ပါ။Lock
ထည္းထားျခင္း
|
||||||||||||
မွာ
ကားရပ္နားစဥ္၊Parking သြင္းစဥ္၊Landing ကုန္းတက္ကုန္းဆင္းျပဳလုပ္စဥ္တြင္
ဂီယာလြတ္
|
||||||||||||
ထြက္မသြားေစရန္အတြက္ျဖစ္၏။P(Parking)-R(Retrograde
or backward)-N(Neutral
|
||||||||||||
zone or Freeway
space)-D(Direct/Drive)-2-L(Landing or Large Gear) ဟူ၍႐ွိရာ ယာဥ္
|
||||||||||||
ကို
စ၍ထြက္ခြာေစလိုလွ်င္P မွ R-မွ-2 အထိဆြဲခ်ၿပီး 2 ဂီယာျဖင့္ စထြက္ပါ။အ႐ွိန္ရလာပါက
D
|
||||||||||||
ဂီယာျဖင့္ ဂီယာအခ်ိန္းအေျပာင္းလုပ္စရာမလိုပဲသြားပါ။အ႐ွိန္ေလွ်ာ့လိုလွ်င္2
ဂီယာသို႔ေျပာင္းပါ။
|
||||||||||||
R ဂီယာကို
ယာဥ္ကိုေနာက္သို႕ဆုတ္လိုေသာအခါတြင္ သို႕မဟုတ္ ကုန္းအဆင္းတြင္ ရပ္ထားလို
|
||||||||||||
ေသာအခါတြင္ အသံုးျပဳ၏။P
ဂီယာကို ကားရပ္နားစဥ္၊Parking သြင္းစဥ္ ကုန္းအတက္တြင္
|
||||||||||||
ေခတၱရပ္နားစဥ္ အသံုးျပဳ၏။L
ဂီယာကို ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းလမ္းတြင္အသံုးျပဳ၏။
|
||||||||||||
(ဂ)ယာဥ္ကို အခ်ိန္ၾကာၾကာရပ္နားထားစဥ္
လံုၿခံဳစိတ္ခ်ေစရန္အတြက္ အသံုးျပဳေသာ
|
||||||||||||
ဟန္းဘရိတ္ခ္(Hand Break)
|
||||||||||||
Hand Break ကို
ကားရပ္နားထားစဥ္တိုင္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်ေစရန္အတြက္ အသံုးျပဳပါ။
|
||||||||||||
ထို႔သို႔မွ
စိတ္မခ်ေသးလွ်င္ ဂ်မ္းတုံးခုပါ။
|
||||||||||||
၂။ေျချဖင့္ျပဳလုပ္ရေသာ
အဓိက အစိတ္အပိုင္း(၃)မ်ဳိး
|
||||||||||||
(က)အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဘီးကို
ဆက္သြယ္ေပးေသာ Clutch ကလပ္ခ်္
|
||||||||||||
Manual-Gear တြင္ ဘယ္ေျချဖင့္
လုပ္ေဆာင္ရေသာအစိတ္အပိုင္းျဖစ္၏။ဂီယာ
|
||||||||||||
အခ်ိန္းအေျပာင္းျပဳလုပ္ရာတြင္၊အျမန္ႏႈန္းေလွ်ာ့ရာတြင္
ကလပ္ခ်္ တစ္ဆံုးနင္း၍ ျပဳလုပ္ရ၏။
|
||||||||||||
ကားကို စထြက္ေစလိုလွ်င္
ကလပ္ခ်္ တစ္ဆံုးနင္းၿပီး 1 ဂီယာထိုးကာ ကလပ္ခ်္ ကို ႏွစ္ဆင့္
|
||||||||||||
လႊတ္ၿပီးထြက္ရ၏။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
အင္ဂ်င္ႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပဳရာတြင္ ကလပ္ခ်္၏
|
||||||||||||
အစ၊အလယ္၊အဆံုး
၃-ေနရာတြင္ျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေျဖးေျဖးခ်င္း ႏွစ္ဆင့္လႊတ္၍ထြက္ရာ၏။
|
||||||||||||
ေအာ္တိုကားတြင္
ကလပ္ခ်္မပါ။လီဗာႏွင့္ ဘရိတ္ခ္ သာပါ၍ ဘယ္ေျခအသံုးျပဳရန္မလိုေတာ့ေပ။
|
||||||||||||
(ခ)
အင္ဂ်င္စက္အ႐ွိန္ျမွင့္တင္ေပးေသာ Lever လီဗာ
|
||||||||||||
အင္ဂ်င္စက္ မေသရန္၊ျမန္ျမန္ေျပးေစရန္အတြက္
အင္ဂ်င္စက္အ႐ွိန္ျမွင့္တင္ေပးေသာ
|
||||||||||||
အပိုင္းျဖစ္ၿပီး
ညာဘက္အစြန္ဆံုး ညာေျချဖင့္အသံုးျပဳရေသာအပိုင္းျဖစ္၏။အ႐ွိန္ကို လိုသလို
|
||||||||||||
အသံုးျပဳႏိုင္ရပါမည္။
|
||||||||||||
(ဂ)အေရးေပၚယာဥ္ကို
ရပ္တန္႔ေစလိုလွ်င္၊အျမန္ႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်ေစလိုလွ်င္ အသံုးျပဳရ
|
||||||||||||
ေသာ Break ဘရိတ္ခ္
|
||||||||||||
အေရးေပၚယာဥ္ကို
ရပ္တန္႔ေစလိုလွ်င္၊အျမန္ႏႈန္းေလွ်ာ့ခ်ေစလိုလွ်င္ အသံုးျပဳရေသာ
|
||||||||||||
Break ဘရိတ္ခ္သည္
ညာအလယ္၌႐ွိကာ ညာေျချဖင့္ အသံုးျပဳရေသာအပိုင္းျဖစ္၏။
|
||||||||||||
ဤအစိတ္အပိုင္း
သံုးခုကို ဟန္ခ်က္ညီညီအသံုးျပဳရ၏။ယာဥ္ေပၚသို႔တက္လွ်င္ ဘရိတ္ခ္ကို
|
||||||||||||
ညာေျချဖင့္နင္း၊ကလပ္ခ်္ကို
ဘယ္ေျချဖင့္တစ္ဆံုးနင္းၿပီး ကားစက္ႏိႈးပါ။ကားစက္ႏိုးလာလွ်င္
|
||||||||||||
1
ဂီယာသြင္း-ဟန္းဘရိတ္ခ္ျဖဳတ္-လီဗာကို စက္သံမွန္မွန္ရေအာင္ နင္းၿပီး ကလပ္ခ်္ကို
ေျဖးေျဖး
|
||||||||||||
ခ်င္း ႏွစ္ဆင့္လႊတ္၍
ထြက္ပါ။အ႐ွိန္ရလာပါက လီဗာေလွ်ာ့-ကလပ္ခ်္တစ္ဆံုးနင္း-2 ဂီယာေျပာင္း
|
||||||||||||
ၿပီးကလပ္ခ်္ခ်က္ခ်င္းလႊတ္(ႏွစ္ဆင့္လႊတ္စရာမလို)-လီဗာနင္းေျပးေပေတာ့။က်န္ဂီယာမ်ားကို
|
||||||||||||
လိုအပ္သလိုအသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။အျမန္ႏႈန္းေလွ်ာ့လိုလွ်င္
လီဗာလႊတ္-ဘရိတ္ခ္ေမွး-ကလပ္ခ်္
|
||||||||||||
တစ္ဆံုးနင္း-ဂီယာတစ္ဆင့္ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ရပ္လိုလွ်င္
ဘရိတ္ခ္ေမွး-ကလပ္ခ်္တစ္ဆံုးနင္း ရပ္လိုသည့္
|
||||||||||||
ေနရာေရာက္က
ေျဖးညွင္းစြာ ဘရိတ္ခ္အုပ္၍ စက္ပိတ္-ေျမျပင္ညီ၊ကုန္းအတက္ျဖစ္က 1 ဂီယာ
|
||||||||||||
သြင္း၊ကုန္းအဆင္းျဖစ္က
R ဂီယာသြင္း-ဟန္းဘရိတ္ခ္ဆြဲၿပီး ယာဥ္ေပၚမွ ဆင္းႏိုင္သည္။ထိုသို႔မွ
|
||||||||||||
မေသခ်ာေသးလွ်င္
ဂ်မ္းတံုးခုပါ။
|
||||||||||||
၃။မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ရမည့္
အဓိကအခ်က္(၃)မ်ဳိး
|
||||||||||||
(က)မိမိယာဥ္အား
လက္ယာဘက္သို႔ေကြ႕လိုျခင္း သို႔မဟုတ္ လက္ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာ
|
||||||||||||
သို႔ကူးေျပာင္းလိုျခင္းကို
ျပဳလုပ္လိုပါက ယာဥ္ေၾကာ႐ွင္းမ႐ွင္းၾကည့္ရန္ လက္ယာဘက္
|
||||||||||||
ေနာက္ၾကည့္မွန္အားအသံုးျပဳျခင္း၊
|
||||||||||||
(ခ)မိမိယာဥ္အား လက္ဝဲဘက္သို႔ေကြ႕လိုျခင္း
သို႔မဟုတ္ လက္ဝဲဘက္ယာဥ္ေၾကာသို႔
|
||||||||||||
ကူးေျပာင္းလိုျခင္းကို ျပဳလုပ္လိုပါက
ယာဥ္ေၾကာ႐ွင္းမ႐ွင္းၾကည့္ရန္ လက္ဝဲဘက္
|
||||||||||||
ေနာက္ၾကည့္မွန္အားအသံုးျပဳျခင္း၊
|
||||||||||||
(ခ)မိမိယာဥ္အား
လက္ယာ/လက္ဝဲဘက္သို႔ေကြ႕လိုျခင္း သို႔မဟုတ္ လက္ယာ/လက္ဝဲ
|
||||||||||||
ဘက္ယာဥ္ေၾကာသို႔ကူးေျပာင္းလိုျခင္း၊မိမိယာဥ္ေနာက္၌ နီးကပ္စြာလိုက္ပါလာေသာ
|
||||||||||||
ယာဥ္႐ွိ/မ႐ွိႏွင့္
လမ္းေၾကာ႐ွင္း/မ႐ွင္းသိလိုျခင္းတို႔ကို ၾကည့္ရန္ အလယ္တည့္တည့္
|
||||||||||||
ေနာက္ၾကည့္မွန္အားအသံုးျပဳျခင္း၊
|
||||||||||||
မိမိယာဥ္အား ေ႐ွ႕ေနာက္တန္း၍ ရပ္ထားေသာယာဥ္ႏွစ္စီးအၾကားယာဥ္တစ္စီး
ရပ္ႏိုင္
|
||||||||||||
ေလာက္ေသာအေနအထား႐ွိ၍
၎ယာဥ္ႏွစ္စီးအၾကား ရပ္လိုပါက(Parking) ေ႐ွ႕ယာဥ္၏
|
||||||||||||
ေနာက္ပိုင္းႏွင့္မိမိယာဥ္ေနာက္ပိုင္း
တစ္တန္းတည္းက်သည္အထိ ယွဥ္ရပ္ၿပီး လက္ကိုင္ဘီးကို
|
||||||||||||
လိုအပ္သလို
လွည့္ပါ။ေ႐ွ႕ယာဥ္ေနာက္ပိုင္းႏွင့္ မိမိယာဥ္၏ ခါးလည္ခန္႔ေရာက္လွ်င္ လက္ကိုင္
|
||||||||||||
ဘီးကို
ယာဥ္ေ႐ွ႕ေနာက္တန္းသည္အထိျပန္ေျဖၿပီးေနာက္ဆုတ္ပါ။မိမိယာဥ္၏ေခါင္းႏွင့္ ေ႐ွ႕
|
||||||||||||
ယာဥ္ေနာက္ပိုင္းႏွင့္လြတ္ကင္းပါက
လက္ကိုင္ဘီးကို လိုအပ္သည့္ဘက္သို႔ပါေအာင္လွည့္ယူပါ။
|
||||||||||||
ေ႐ွ႕ယာဥ္/ေနာက္ယာဥ္ၾကားမိမိယာဥ္
တစ္ေျဖာင့္တည္းက်ေအာင္းသြင္းယူပါ။
|
||||||||||||
အထက္ေဖာ္ျပပါ အဓိကက်ေသာအေျခခံအခ်က္မ်ားကို
ပိုင္ႏိုင္စြာသိ႐ွိထားပါမွ မိမိယာဥ္ကို
|
||||||||||||
ကြ်မ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ကင္းေဝးပါလိမ့္
|
||||||||||||
မည္။သို႔မွသာလွ်င္
မိမိလည္းအႏၲရာယ္ကင္းစင္သလိုတစ္ပါးသူလည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ကင္း
|
||||||||||||
ျခင္း၊အႏၲရာယ္မျဖစ္ေစျခင္း
စသည္တို႔ေၾကာင့္ မိမိလည္းစိတ္ခ်မ္းသာ၊တစ္ပါးသူလည္း စိတ္ခ်မ္း
|
||||||||||||
ေျမ့စြာ
လိုရာခရီးသို႔ေရာက္ရေပလိမ့္မည္။
|
||||||||||||
1
|
3
|
5
|
R
|
2
|
4
|
|||||||
|
FREE
|
|
|
FREE
|
|
|||||||
2
|
4
|
R
|
1
|
3
|
5
|
|||||||
ယာဥ္ငယ္ ဂီယာတည္ေဆာက္ပံု
|
ယာဥ္ႀကီး ဂီယာတည္ေဆာက္ပံု
|
|||||||||||
P
|
Parking
|
|||||||||||
R
|
Retro/Back
|
|||||||||||
N
|
Neutral/Free
|
|||||||||||
D
|
Direct/Drive
|
|||||||||||
2
|
Start
|
|||||||||||
L
|
Landing
|
|||||||||||
Auto with Lock
|
||||||||||||
လမ္းေပၚတြင္
အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ယာဥ္ေမာင္းမယ္
|
||||||||||||
(How to drive vehicle
on the way safely)
|
||||||||||||
လမ္းေပၚတြင္ မိမိယာဥ္ေၾကာင့္ အျခားလမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားအား
စိတ္အေႏွာင့္အယွက္၊
|
||||||||||||
အႏၲရာယ္တစ္စံုတစ္ရာ
မျဖစ္ေစပဲ မိမိ၏ယာဥ္ကို လံုၿခံဳစိတ္ခ်အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရ
|
||||||||||||
ပါမည္။ယာဥ္ေပၚသို႔မတက္မီ
ေအာက္ပါတို႔ကို ဦးစြာစစ္ေဆးပါ။
|
||||||||||||
၁။ဘရိတ္
|
||||||||||||
၂။မီးမ်ား(ေ႐ွ႕မီးႀကီး၊ေဘးမီးငယ္၊ဘရိတ္မီး၊အခ်က္ျပမီး၊ေနာက္နံပါတ္ျပားမီး)
|
||||||||||||
၃။ဟြန္း
|
||||||||||||
၄။တာယာေကာင္း/မေကာင္း၊ေလညီ/မညီ
|
||||||||||||
၅။စတီယာရင္ေကာင္း/မေကာင္း
|
||||||||||||
၆။ဂီယာေကာင္း/မေကာင္း
|
||||||||||||
၇။ေနာက္ၾကည့္မွန္
|
||||||||||||
၈။ဆီ၊ေရ၊ေလ၊ဝိုင္
ျပည့္စံုမႈ ႐ွိ/မ႐ွိ
|
||||||||||||
၉။ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္
|
||||||||||||
၁၀။မွတ္ပံုတင္
သက္ေသခံလက္မွတ္
|
||||||||||||
၁၁။မိုးတြင္းအခါ
ေရသုတ္ကိရိယာ ေကာင္း/မေကာင္း
|
||||||||||||
အထက္ပါအခ်က္မ်ား အားလံု OK ျပည့္စံုမွသာ ယာဥ္ေပၚသို႔တက္ပါ။ထိုသို႔
စစ္ေဆးၿပီးပါက
|
||||||||||||
မိမိသြားလိုေသာ
ခရီးလမ္းသို႔ သတိျဖင့္အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေအာင္
|
||||||||||||
ခါးပတ္လည္း
ပတ္ဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။ယာဥ္ေမာင္းစဥ္လမ္းေပၚတြင္ အမိန္႔ေပးညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊သတိေပး
|
||||||||||||
ခ်က္မ်ား၊တားျမစ္ခ်က္မ်ားကို
တိက်စြာ လိုက္နာပါ။မိမိအတြက္လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာလမ္းေၾကာကို
|
||||||||||||
အသံုးျပဳပါ။ယာဥ္ေၾကာႏွစ္ေၾကာ႐ွိလွ်င္
အတြင္းဘက္ ယာဥ္ေၾကာသည္မိမိအတြက္ စိတ္ခ်ရ၏။
|
||||||||||||
လက္ယာဘက္အျပင္ယာဥ္ေၾကာ၌
ရပ္မည့္ယာဥ္မ်ား၊ရပ္တားသည့္ယာဥ္မ်ား၊ဘတ္စ္ကားမွတ္
|
||||||||||||
တိုင္တြင္
ခရီးသည္အတင္အခ်မ်ားသည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊လက္ယာဘက္သို႔ခ်ဳိးေကြ႕မည့္ယာဥ္
|
||||||||||||
မ်ား
႐ွိေနတတ္ေသာေၾကာင့္ အတြင္းေၾကာကို ေ႐ြး၍ ေမာင္းႏွင္ျခင္းက မိမိအတြက္အဆင္ေျပေစ
|
||||||||||||
ပါမည္။ယာဥ္ေၾကာ
သံုးေၾကာ႐ွိလွ်င္ အလယ္ေၾကာကို ေ႐ြးပါ။အတြင္းဘက္ ဘယ္အစြန္ေၾကာ
|
||||||||||||
သည္
ဘယ္ေကြ႕မည့္ယာဥ္မ်ား႐ွိသည္ကို သတိျပဳပါ။ယာဥ္ေၾကာ ေလးေၾကာ႐ွိလွ်င္လက္ဝဲဘက္
|
||||||||||||
အတြင္းေၾကာမွ ဒုတိယေၾကာကို
ေ႐ြးပါ။လက္ယာအစြန္ေၾကာတြင္ ရပ္ထားေသာယာဥ္မ်ား႐ွိ
|
||||||||||||
တတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ လက္ယာဒုတိယေၾကာေပၚ၌ ခရီးသည္အတင္အခ်
|
||||||||||||
ျပဳတတ္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္
မိမိအတြက္ အဆင္မေျပမႈမ်ား႐ွိတတ္၏။ယာဥ္ေၾကာ ငါးေၾကာ႐ွိလွ်င္
|
||||||||||||
အလယ္ေၾကာကို
အသံုးျပဳျခင္းက အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါမည္။ယင္းသို႔ မိမိယာဥ္ေၾကာအတိုင္း
|
||||||||||||
ေမာင္းႏွင္ရာတြင္
တည့္တည့္မတ္မတ္ေမာင္းႏွွင္ပါ။ယာဥ္ေၾကာမ်ဥ္းကိုခြ၍ေမာင္းျခင္းမွ ေ႐ွာင္ပါ။
|
||||||||||||
ထို႔အျပင္
မိမိယာဥ္ေၾကာအတိုင္းေမာင္းေနစဥ္ မည္သည့္အခ်က္ျပမႈ တစ္စံုတစ္ရာ႐ွိသည္ျဖစ္ေစ/
|
||||||||||||
မ႐ွိသည္ျဖစ္ေစ
မိမိ၏ယာဥ္ေ႐ွ႕သို႔ ျဖတ္ဝင္လာေသာယာဥ္ကိုေတြ႕သျဖင့္ မိမိယာဥ္အား အျခား
|
||||||||||||
ယာဥ္ေၾကာသို႔
ေ႐ွာင္တိမ္းျခင္းမျပဳပါႏွင့္။အခ်ိန္မီ အ႐ွိန္ေလွ်ာ့ႏိုင္ပါက ဘရိတ္တစ္ခ်က္ေတာ့၍
|
||||||||||||
ထိန္းသိမ္းပါ။ဘရိတ္အ႐ွိန္သတ္ခ်ိန္မရ၍ျဖတ္ဝင္လာေသာယာဥ္အားတိုက္မိသျဖင့္
မိမိအမွား
|
||||||||||||
တစ္စံုတစ္ရာမ႐ွိ။ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ
မိမိသည္အျခားယာဥ္ေၾကာသို႔ ေ႐ွာင္လိုက္ပါမွ ျခားယာဥ္ေၾကာ႐ွိ
|
||||||||||||
ယာဥ္မွ
မိမိယာဥ္အားျဖတ္တိုက္ခံရမည့္အျပင္ မိမိလမ္းမွားသြားၿပီဆိုသည္ကို သတိျပဳပါ။
|
||||||||||||
အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေပၚ၍
ယာဥ္ေၾကာေျပာင္းလိုက မိမိေျပာင္းလိုေသာဘက္သို႔ အခ်က္ျပပါ။
|
||||||||||||
မိမိေျပာင္းလိုေသာယာဥ္ေၾကာတြင္
ယာဥ္အသြားအလာလြတ္ကင္းခ်ိန္ေစာင့္သြား၍ ကူးေျပာင္းပါ။
|
||||||||||||
အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေပၚ၍
ေ႐ွ႕ယာဥ္အားေက်ာ္တက္လိုက အခ်က္ျပလမ္းေတာင္ၿပီး ယာဥ္
|
||||||||||||
အသြားအလာကင္း႐ွင္းခ်ိန္တြင္
ေက်ာ္တက္ကာ မိမိေက်ာ္ေသာယာဥ္အားအေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္
|
||||||||||||
ေစဘဲ
လြတ္လြတ္ကင္းကင္းျဖင့္ မိမိယာဥ္ေၾကာသို႔ျပန္လည္ဝင္ပါ။အဝိုင္းပတ္ရာ၌ ယာဥ္ေၾကာ
|
||||||||||||
ေလးေၾကာ႐ွိရာ
လက္ယာအစြန္ေၾကာသည္ အလြတ္(Free)ေၾကာ၊လက္ယာဒုတိယေၾကာသည္
|
||||||||||||
ဘတ္စ္ကားအသြားအလာမ်ားသည့္အေၾကာႏွင့္
အတြင္းဘက္ဆံုးအေၾကာသည္ အဝိုင္းပတ္လာ
|
||||||||||||
ေသာ
ယာဥ္မ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႕ရတတ္သျဖင့္ မိမိအတြက္ အဆင္အေျပဆံုးမွာ အတြင္းဘက္ ဒုတိယ
|
||||||||||||
ေၾကာျဖစ္ၿပီး
အဝိုင္းကို လံုၿခံဳစိတ္ခ်အႏၲရာယ္ကင္းစြာျဖင့္
ပတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။အဝိုင္းပတ္လာေသာ
|
||||||||||||
ယာဥ္အားဦးစားေပးၿပီး
ယာဥ္ေၾကာ႐ွင္းမွ အဝိုင္းပတ္ပါ။
|
||||||||||||
အထက္ပါအတိုင္း
ယာဥ္စည္းကမ္း/လမ္းစည္းကမ္းကို လိုက္နာၿပီး ေမာင္းႏွင္ပါက အႏၲရာယ္
|
||||||||||||
ကင္းေဘး႐ွင္းၿပီး
မိမိလိုရာခရီးကို အဆင္ေျပေခ်ာေမာစြာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္
|
||||||||||||
ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ
ထုတ္ေဝေသာ “ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားလက္စြဲ”ကို အၿမဲတေစေဆာင္ထား
|
||||||||||||
သင့္ေပ၏။(မွတ္ရန္။ ။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယာဥ္ေၾကာသည္
လက္ယာကပ္စံနစ္ျဖစ္သည္။)
|
||||||||||||
Ok...Let's drive the
car safely and happily!
|
||||||||||||
Thein.hlaing1970@gmail.com
DR. Thein
Hlaing(B.D.S.,Ygn.)
No comments:
Post a Comment