ဝတ္မျပဳခင္ အေနကဇာတင္ ကင္းစင္အႏၲရာယ္ တန္ခိုးၾကြယ္
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္,ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို “အေနကဇာတင္”သည္ဟူ၍
သိၾကပါသည္။
|
|||||||
မိမိတို႔တတ္ႏိုင္သည့္အင္အားေလွ်ာ္စြာ
ေျမ,သစ္သား,အဂၤေတ,အုတ္,ေက်ာက္,သံ,ေၾကး,ေငြ,ေ႐ႊ စသည္တို႔ျဖင့္
|
|||||||
ထုလုပ္ၾကၿပီး
ဘုရား၊႐ုပ္တု၊ဆင္းတုေတာ္တို႔ကို အေနကဇာတင္ေလ့႐ွိၾကပါသည္။ထို႔ျပင္ ဘုရားဓာတ္ပံု
ပန္းခ်ီ
|
|||||||
ကား စသည္တို႔ကိုလည္း
အေနကဇာတင္ၾကပါသည္။
|
|||||||
အေနကဇာတင္ျခင္းဟူေသာ စကားလံုးမွာ ပါဠိေဝါဟာရ“အေနကဇာတိ”ႏွင့္
ျမန္မာေဝါဟာရ“တင္”ျခင္းကို
|
|||||||
ေပါင္းစပ္ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္၏။အေနကဇာတိသံသာရံ
အစခ်ီေသာ ဥဒါန္းဂါထာတို႔ကို ႐ြတ္ဆိုလွ်က္ ဘုရားအျဖစ္
|
|||||||
သို႔ တင္ေျမွာက္ပူေဇာ္ျခင္း ဟူ၍
အဓိပၸာယ္ရပါသည္။ဆိုလိုသည္မွာ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ဘုရားအျဖစ္သို႔
|
|||||||
ေရာက္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘိေသက မဂၤလာသဘင္
ဆင္ယင္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
|
|||||||
ျမတ္စြာဘုရားေလာင္းမ်ား ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္လွ်င္ေရာက္ျခင္း အေနကဇာတိသံသာရံ
အစခ်ီေသာ
|
|||||||
ဥဒါန္းဂါထာတို႔ကို
က်ဴးရင့္ပါသည္။ဥဒါန္းက်ဴးရင့္သည္ဆိုသည္မွာ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရပါသည္။
|
|||||||
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ကိုရ၍
ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူစ လြန္စြာႏွစ္သက္အားရေတာ္မူလွ
|
|||||||
သျဖင့္ စိတ္ေတာ္ျဖင့္
အေနကဇာတိသံသာရံ အစခ်ီေသာ ႏွစ္ဂါထာခြဲကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူေလ၏။ဤဥဒါန္းကို
|
|||||||
စိတ္ေတာ္ျဖင့္
က်ဴးရင့္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္၍ “မနသာ ဥဒါန္း”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ဘုရားအျဖစ္သို႔
ေရာက္လွ်င္ေရာက္
|
|||||||
ျခင္း အစဦးဆံုး စိတ္ေတာ္ျဖင့္
ျမြက္ဆိုေသာ စကားျဖစ္၍“ပထမ ဗုဒၶဝစန”ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚဆိုရေလ၏။
|
|||||||
အေနကဇာတင္ျခင္းကို ရဟန္းသာမေဏမ်ားသာမက
လူပုဂၢိဳလ္တို႔လည္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါသည္။ဗုဒၶဘာသာ
|
|||||||
ဝင္တို႔သည္ မိမိအိမ္တြင္႐ွိေသာ
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို အနည္းဆံုး တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ အေနကဇာတင္ အခမ္း
|
|||||||
အနားျပဳလုပ္ေလ့႐ွိပါသည္။လူပုဂၢိဳလ္တို႔သည္
အေနကဇာတင္ ဂါထာေတာ္မ်ားကို ႐ြတ္ဆိုပူေဇာ္ႏိုင္ပါသည္။ပူ
|
|||||||
ေဇာ္ေကာင္းပါသည္။မိမိေ႐ွ႕ေမွာက္တြင္႐ွိေသာ
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို ေ႐ွးဦးစြာ အေနကဇာတင္ၿပီးမွ ႐ွိခိုး
|
|||||||
ပူေဇာ္ျခင္း၊သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ပုတီးစိတ္ျခင္း၊ပရိတ္တရားေတာ္မ်ား႐ြတ္ျခင္းစသည္တို႔ကို
ေဆာင္႐ြက္ပါက
|
|||||||
ထူးျခားေသာ
ေလာကီေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာေသာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို ရ႐ွိခံစားႏိုင္ပါမည္။ အေနကဇာကို
|
|||||||
အထပ္ထပ္တင္ျခင္းေၾကာင့္
တန္ခိုးအာႏုေဘာ္အထူးတိုးတက္၍ ႀကီးမားေသာအက်ဳိးအာနိသင္ရ႐ွိပါမည္။
|
|||||||
ရဟန္းခံၿပီးေသာ
ရဟန္းကို ထပ္၍ကမၼဝါဖတ္ရာ၌(သိကၡာထပ္ရာ၌)အလြန္႔အလြန္ ထူးခြ်န္မြန္ျမတ္ေသာခိုင္
|
|||||||
ၿမဲျခင္းအက်ိဳးကိုသာလွ်င္ျမင္ၾက၍
သိမ္ထပ္ျခင္းအမႈကိုျပဳလုပ္ၾကသကဲ့သို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ေစတီ၊႐ုပ္ပြား
|
|||||||
ဆင္းတုေတာ္တို႔ကို အေနကဇာတိသံသာရံ
အစခ်ီေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏စကားေတာ္ျဖင့္ ဗုဒၶဘိေသက မဂၤလာ
|
|||||||
သဘင္ကို ထပ္ခါထပ္ခါျပဳလုပ္ရာ၌
အလြန္႔အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးႀကီးျခင္း၊အာႏုေဘာ္ႀကီးျခင္း အစ႐ွိေသာ
|
|||||||
အက်ဳိးအာနိသင္တို႔ကိုသာလွ်င္ျမင္ၾက၍
ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။အေနကဇာတင္စဥ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မွ
|
|||||||
ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားကြန္႔ျမဴးသည္ကို
ေတြ႔ႀကံဳဖူးျမင္ရသူမ်ားစြာ႐ွိ၏။
|
|||||||
သံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ အေနကဇာတင္မည္ဆိုလွ်င္ ဘုရားဒါယကာ,ဒါယိကာမတို႔သည္
တံခြန္၊
|
|||||||
ကုကၠား၊မုေလးပြား၊ေအာင္သေျပ၊ေနဇာျမက္၊ဆီမီး၊အေမႊးနံ႔သာ၊ေငြဖလား၊ပန္းေပါက္ေပါက္ႏွင့္
ေငြအေၾကြမ်ား
|
|||||||
အဆင္သင့္ျဖစ္ရန္ေဆာင္႐ြက္ထားရပါမည္။ပင့္ဖိတ္ေသာ
သံဃာေတာ္အပါးအေရအတြက္ကိုလိုက္၍ တံခြန္၊
|
|||||||
ကုကၠား၊ေအာင္သေျပတို႔ကို
စီစဥ္ထားရန္လိုပါသည္။
|
|||||||
ယခုအခါ
အေနကဇာတင္ရာတြင္ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္ပါအတိုင္း တင္ေလ့႐ွိၾကပါသည္။ဗုဒၶဘိေသကအေနကဇာ
|
|||||||
တင္ျခင္း မဂၤလာသဘင္ကို
ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
|
|||||||
ဗုဒၶဘိေသကအေနကဇာတင္ျခင္း
|
|
||||||
၁။နေမာတႆ မဟာပဏာမ။
|
|||||||
နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ
သမၼာသမၺဳဒၶႆ။(၃-ေခါက္)
|
|||||||
၂။မနသာဥဒါန္းဂါထာေတာ္(အေနကဇာတိသံသာရံ
ဂါထာ)
|
|||||||
(က)အေနကဇာတိ သံသာရံ၊
|
|||||||
သႏၶာဝိႆံ အနိဗၺိသံ။
|
|||||||
ဂဟကာရံ ဂေဝသေႏၲာ၊
|
|||||||
ဒုကၡာ ဇာတိ ပုနပၸဳနံ။
|
|||||||
(ခ)ဂဟကာရက ဒိေ႒ာသိ၊
|
|||||||
ပုနေဂဟံ န ကာဟသိ။
|
|||||||
သဗၺာ ေတ ဖာသုကာ ဘဂၢါ၊
|
|||||||
ဂဟကူဋံ ဝိသခၤတံ။
|
|||||||
ဝိသခၤါရ ဂတံ စိတၱံ၊
|
|||||||
တဏွာနံ ခယ မဇၥ်ဂါ။(၃-ေခါက္)
|
|||||||
၃။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုေလာမ
|
|||||||
အဝိဇၨာ ပစၥယာ
သခၤါရာ၊သခၤါရ ပစၥယာ ဝိညာဏံ၊ဝိညာဏ ပစၥယာ နာမ႐ူပံ၊ နာမ႐ူပ ပစၥယာ သဠာယတနံ၊
|
|||||||
သဠာယတန ပစၥယာ ဖေႆာ၊ဖႆ ပစၥယာ
ေဝဒနာ၊ေဝဒနာ ပစၥယာ တဏွာ၊တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ဥပါဒါန
|
|||||||
ပစၥယာ ဘဝါ၊ဘဝ ပစၥယာ ဇာတိ၊ဇာတိ ပစၥယာ
ဇရာမရဏံ၊ေသာက ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ သမၻ
|
|||||||
ဝႏၲိ၊ဧဝ ေမ တႆ ေကဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ
သမုဒေယာ ေဟာတိ။ ။
|
|||||||
၄။ဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္(ယဒါဟေဝ
ပထမဂါထာ)
|
|||||||
ယဒါဟေဝ ပါတု ဘဝႏၲိ ဓမၼာ၊
|
|||||||
အာတာပိေနာ စ်ာယေတာ ျဗဟၼဏႆ။
|
|||||||
အထႆ
ကခၤါ ဝပယႏၲိ သဗၺာ၊
|
|||||||
ယေတာ ပဇာတိ သေဟတု ဓမၼံ။
|
|||||||
၅။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဋိေလာမ
|
|||||||
အဝိဇၨာယ ေတြဝ အေသသ
ဝိရာဂ နိေရာဓာ သခၤါရ နိေရာေဓာ၊သခၤါရ နိေရာဓာ ဝိညာဏနိေရာေဓာ၊ဝိညာဏ
|
|||||||
နိေရာဓာ နာမ႐ူပ နိေရာေဓာ၊ နာမ႐ူပ
နိေရာဓာ သဠာယတန နိေရာေဓာ၊သဠာယတန နိေရာဓာ ဖႆ နိေရာ
|
|||||||
ေဓာ၊ဖႆ နိေရာဓာ ေဝဒနာ
နိေရာေဓာ၊ေဝဒနာ နိေရာဓာ တဏွာ နိေရာေဓာ၊တဏွာ နိေရာဓာ ဥပါဒါန နိေရာ
|
|||||||
ေဓာ၊ဥပါဒါန နိေရာဓာ ဘဝ
နိေရာေဓာ၊ဘဝ နိေရာဓာ ဇာတိ နိေရာေဓာ၊ဇာတိ နိေရာဓာ ဇရာမရဏံ၊ေသာက
|
|||||||
ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ
နိ႐ုဇၥ်ႏၲိ၊ဧဝ ေမ တႆ ေကဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ နိေရာေဓာ ေဟာတိ။ ။
|
|||||||
၆။ဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္(ယဒါဟေဝ
ဒုတိယဂါထာ)
|
|||||||
ယဒါဟေဝ ပါတု ဘဝႏၲိ ဓမၼာ၊
|
|||||||
အာတာပိေနာ စ်ာယေတာ ျဗဟၼဏႆ။
|
|||||||
အထႆ
ကခၤါ ဝပယႏၲိ သဗၺာ၊
|
|||||||
ယေတာ ခယံ ပစၥယာနံ အေဝဒိ။
|
|||||||
၇။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုေလာမ၊ပဋိေလာမ။
|
|||||||
အဝိဇၨာ ပစၥယာ
သခၤါရာ၊သခၤါရ ပစၥယာ ဝိညာဏံ၊ဝိညာဏ ပစၥယာ နာမ႐ူပံ၊ နာမ႐ူပ ပစၥယာ သဠာယတနံ၊
|
|||||||
သဠာယတန ပစၥယာ ဖေႆာ၊ဖႆ ပစၥယာ
ေဝဒနာ၊ေဝဒနာ ပစၥယာ တဏွာ၊တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ဥပါဒါန
|
|||||||
ပစၥယာ ဘဝါ၊ဘဝ ပစၥယာ ဇာတိ၊ဇာတိ ပစၥယာ
ဇရာမရဏံ၊ေသာက ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ သမၻ
|
|||||||
ဝႏၲိ၊ဧဝ ေမ တႆ ေကဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ
သမုဒေယာ ေဟာတိ။ ။
|
|||||||
အဝိဇၨာယ ေတြဝ အေသသ
ဝိရာဂ နိေရာဓာ သခၤါရ နိေရာေဓာ၊သခၤါရ နိေရာဓာ ဝိညာဏနိေရာေဓာ၊ဝိညာဏ
|
|||||||
နိေရာဓာ နာမ႐ူပ နိေရာေဓာ၊ နာမ႐ူပ
နိေရာဓာ သဠာယတန နိေရာေဓာ၊သဠာယတန နိေရာဓာ ဖႆ နိေရာ
|
|||||||
ေဓာ၊ဖႆ နိေရာဓာ ေဝဒနာ
နိေရာေဓာ၊ေဝဒနာ နိေရာဓာ တဏွာ နိေရာေဓာ၊တဏွာ နိေရာဓာ ဥပါဒါန နိေရာ
|
|||||||
ေဓာ၊ဥပါဒါန နိေရာဓာ ဘဝ
နိေရာေဓာ၊ဘဝ နိေရာဓာ ဇာတိ နိေရာေဓာ၊ဇာတိ နိေရာဓာ ဇရာမရဏံ၊ေသာက
|
|||||||
ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ
နိ႐ုဇၥ်ႏၲိ၊ဧဝ ေမ တႆ ေကဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ နိေရာေဓာ ေဟာတိ။ ။
|
|||||||
၈။ဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္(ယဒါဟေဝ
တတိယဂါထာ)
|
|||||||
ယဒါဟေဝ ပါတု ဘဝႏၲိ ဓမၼာ၊
|
|||||||
အာတာပိေနာ စ်ာယေတာ ျဗဟၼဏႆ။
|
|||||||
ဝိဒူပယံ တိ႒တိ မာရေသနံ။
|
|||||||
သူရိေယာဝ ဩဘာသယ မႏၲလိကၡံ။
|
|||||||
၉။ပ႒ာန္း ပစၥယုေဒၵသပါဠိေတာ္
|
|||||||
ေဟတု
ပစၥေယာ၊အာရမၼဏ ပစၥေယာ၊အဓိပတိ ပစၥေယာ၊အနႏၲရ ပစၥေယာ၊သမနႏၲရ ပစၥေယာ၊သဟဇာတ
|
|||||||
ပစၥေယာ၊အညမည ပစၥေယာ၊နိႆယ
ပစၥေယာ၊ဥပနိႆယ ပစၥေယာ၊ပုေရဇာတ ပစၥေယာ၊ပစၧာဇာတ ပစၥေယာ၊
|
|||||||
အာေသဝန ပစၥေယာ၊ကမၼ ပစၥေယာ၊ဝိပါက
ပစၥေယာ၊အာဟာရ ပစၥေယာ၊ဣၿႏၵိယ ပစၥေယာ၊စ်ာန ပစၥေယာ၊
|
|||||||
မဂၢ ပစၥေယာ၊သမၸယုတၱ ပစၥေယာ၊ဝိပၸယုတၱ
ပစၥေယာ၊အတၳိ ပစၥေယာ၊နတၳိ ပစၥေယာ၊ဝိဂတ ပစၥေယာ၊အဝိဂတ
|
|||||||
ပစၥေယာတိ။
|
|||||||
၁၀။ဇယေႏၲာ
စေသာဂါထာမ်ား(ေအာင္ဂါထာမ်ား)
|
|||||||
(က)ဇယေႏၲာ
ေဗာဓိယာမူေလ၊သက်ာနံ နႏၵိ ဝၯေနာ။ဧဝ ေမဝ ဇေယာ ေဟာတု၊ဇယႆု ဇယမဂၤလံ။
|
|||||||
(ခ)အပရာဇိတ
ပလႅေကၤ၊သိေသ ပုထု ဝိပုကၡေလ။အဘိေသေက သဗၺဗုဒၶါနံ၊အဂၢပေတၳာ ပေမာဒတိ။
|
|||||||
(ဂ)သုနကၡတၱံ
သုမဂၤလံ၊သုပၸဘာတံ သုဟု႒ိတံ။သုခေဏာ သုမုဟုေတၱာစ၊သုယိ႒ံ ျဗဟၼစာရိသု။
|
|||||||
(ဃ)ပဒကၡိဏံ
ကာယကမၼံ၊ဝါစာကမၼံ ပဒကၡိဏံ။ပဒကၡိဏံ မေနာကမၼံ၊ပဏီဓိေတ ပဒကၡိေဏ။
|
|||||||
(င)ပဒကၡိဏာနိ ကတြာန၊လဘႏၲေတၳ
ပဒကၡိေဏ။
|
|||||||
၁၁။အဆံုးသတ္၌“ေတအတၳလဒၶါ
စေသာေလးပါဒ”(၃-ေခါက္)
|
|||||||
(ေတအတၳလဒၶါ
သုခိတာ၊ဝိ႐ုဠွာ ဗုဒၶသာသေန။အေရာဂါ သုခိတာေဟာထ၊သဟ သေဗၺဟိ ညာတိဘိ။)
|
|||||||
ဘုရား အေနကဇာတင္ပါဠိေတာ္ၿပီး၏။
|
|||||||
အေနကဇာတင္
ဆံုးေအာင္႐ြတ္ၿပီးလွ်င္ အႏၲရာယ္ကင္းစိမ့္ေသာငွာ ေမတၱသုတ္၊ဝဋၬသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ဘုရား
|
|||||||
ဂုဏ္၊တရားဂုဏ္၊သံဃာ့ဂုဏ္၊ယံဒုႏၷိမိတၱံ
သံုးဂါထာႏွင့္ ဘဝတုသဗၺမဂၤလာ သံုးဂါထာတို႔ကို ဆက္လက္႐ြတ္ဆို
|
|||||||
ေတာ္မူၾကေလသည္။
|
|||||||
အေနကဇာတင္
ဂါထာတို႔ျဖင့္ ႐ြတ္ဆိုပူေဇာ္ကန္ေတာ့သူတို႔မွာ က်က္သေရမဂၤလာ တိုးပြားလာသည့္အျပင္
|
|||||||
ေဘးအတန္တန္ ရန္အသြယ္သြယ္
အႏၲရာယ္ဟူသမွ် ကင္းစင္ပ၍ တန္ခိုးၾကြယ္ကာ ေအာင္ျမင္မႈရၾကမည္မွာ
|
|||||||
မလြဲဧကန္ျဖစ္ပါသည္ခင္ဗ်ာ............
|
က်ေနာ့စာေလးေတြကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ စကားလက္ေဆာင္ေလးေတြခ်န္ထားခဲ့ၾကပါဦး....
ReplyDeleteသာဓု သာဓု သာဓု
ReplyDeleteသါဓုပါဗ်ာ
ReplyDeleteဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္ ၃ပုိဒ္ရဲ့ အနက္အဓိပၺာယ္ ဘာသာျပန္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
ReplyDeleteဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္ ၃ပုိဒ္ရဲ့ အနက္အဓိပၺာယ္ ဘာသာျပန္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
ReplyDeleteဝစသာ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္ တို့ရဲ့ အဓိပၺာယ္မ်ားကို သိခ်င္ပါတယ္။
ReplyDelete