ေခတ္မီတိုးတက္ အံ့ဖြယ္ကားနည္းပညာစနစ္မ်ား – အပိုင္း(၂)

အခုအပိုင္း(၂)မွာ မိတ္ဆက္ေပးမယ့္ နည္းပညာသစ္မ်ားကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ေပး ႐ံုသာမက ကားမေတာ္တဆမႈမ်ားကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မွာႁဖစ္ပါ တယ္။ ထိုနည္းပညာမ်ားကေတာ့ (၁) Active Blind Spot Assist (ေဘး ဘယ္ညာယာဥ္ေႂကာအာ႐ံုခံထိန္းခ်ဳပ္ႁခင္းစနစ္)၊ (၂) Autonomous Driving on Highway (အႁမန္လမ္းေပၚတြင္ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္းသူမဲ့ စနစ္) ႏွင့္ (၃) Crosswind Stabilization (ေလႏွင့္ေဘးမွအရွိန္ေႂကာင့္ ယာဥ္ေရြ႕လ်ားမႈကို တည္ႃငိမ္ေစေသာစနစ္)တို႔ႁဖစ္ပါတယ္။ ထိုနည္းပညာ မ်ားကို ကမၻာ့ထိပ္တန္းကားထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီမ်ားႁဖစ္တဲ့ Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Toyota,Cadillac, Rolls-Royce နဲ႔ အႁခားကုမၸဏီ မ်ားတြင္လည္း ၂၀၁၁ ေႏွာင္းပိုင္းမွစႃပီး ေမာ္ဒယ္ႁမင့္ဇိမ္ခံကားမ်ားမွာ စတင္ထည့္သြင္းအသံုးႁပဳေနပါႃပီ။
(၁) Active Blind Spot Assist
(ေဘးဘယ္ညာယာဥ္ေႂကာအာ႐ံုခံထိန္းခ်ဳပ္ႁခင္းစနစ္)
(ေဘးဘယ္ညာယာဥ္ေႂကာအာ႐ံုခံထိန္းခ်ဳပ္ႁခင္းစနစ္)
BSA (Blind Spot Assist) စနစ္ဟာ ကားေမာင္းသူကို အေႂကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေႂကာင့္ မရည္ရြယ္ဘဲ လက္ရွိေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေႂကာကေန ေဘးဘယ္ညာယာဥ္ေႂကာဘက္ကို ေရာက္သြားႁခင္းကေန ကာကြယ္ ေပးမွာႁဖစ္ပါတယ္။ Active Lane Keeping Assist (ယာဥ္ေႂကာထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္)လို႔လည္း ေခၚပါေသးတယ္။ ကားေကြ႕ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္မွ ေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေႂကာအတြင္းကေနပဲ ေကြ႕ဖို႔ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမွာႁဖစ္ပါ တယ္။ ကားရဲ႕ဘီးေလးဘီးစလံုးမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ESL ဆန္ဆာေတြက ကားဟာေမာင္းေနတဲ့ယာဥ္ေႂကာအတြင္းကေန အႁခားယာဥ္ေႂကာကို ေစာင္းသြားခ်ိန္မွာ ေအာ္တိုမက္တစ္စနစ္ႁဖင့္ မူလယာဥ္ေႂကာအတြင္းသို႔ ႁပန္လည္ေရာက္ရွိေစမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အႁပင္ ေမာင္းေနတဲ့ယာဥ္ေႂကာ မ်ဥ္းကိုေက်ာ္ေနစဥ္ ကားအခ်က္ႁပဖန္သားႁပင္ဒိုင္ခြက္မွာလည္း သတိ ေပးအခ်က္ႁပမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ေႁပာက္က်ားယာဥ္ေႂကာမ်ဥ္းေပၚကို ေရာက္ တာနဲ႔တစ္ႃပိဳင္နက္ စတီယာရင္းကတုန္ခါႃပီး မူလယာဥ္ေႂကာမ်ဥ္းအတြင္း ကို အလိုအေလ်ာက္ႁပန္လည္ေရာက္ရွိေစမွာပါ။ BSA စနစ္က ကားအရွိန္ 59 km/h ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ စႃပီးအလုပ္လုပ္မွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားရဲ႕ ေရွ႕မွန္အလယ္နဲ႔အေပၚဘက္မွာရွိတဲ့ Stereo Cameras ဆန္ဆာကင္မရာႏွစ္လံုးကေနႃပီး ကားရဲ႕အေရွ႕ဘက္လမ္းအေႁခအေနကို ေထာက္လွမ္းမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားရဲ႕ေရွ႕၊ ေနာက္ဘမ္ဘာေတြမွာရွိတဲ့ အလယ္နဲ႔ ေဘးဘယ္ညာႏွစ္ဘက္ဆီက စုစုေပါင္းဆင္ဆာ (၆) ခုကေနႃပီး ကားရဲ႕ ေရွ႕ေနာက္၊ ေဘးဘယ္ညာမွာရွိတဲ့ အရာဝတၳဳေတြ၊ ကားေတြကိုေထာက္ လွမ္းေပးမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ေဘးဘက္ယာဥ္ေႂကာကေန ကားတစ္စီးေက်ာ္တက္လာတဲ့အခါမွာလည္း ကိုယ့္ကားနဲ႔ကပ္ေန ရင္ အလြိဳင္းေခြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ESL ဆင္ဆာေတြကေန ကားကို မူလေမာင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေႂကာထဲကို အလိုအေလ်ာက္ႁပန္ေရာက္ေစ မွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားအရွိန္ 29 km/h ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဘး ေနာက္ဘမ္ဘာတစ္ဖက္စီမွာတပ္ဆင္ထားတဲ့ ဒုတိယအဆင့္ဆန္ဆာ ေတြက ေနာက္ကားေက်ာ္တက္မတက္ကို အာ႐ံုခံေပးမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ကားေက်ာ္တက္လာေနစဥ္အတြင္း ဆန္ဆာက သတ္မွတ္ထား တဲ့ ဒီဂရီအတြင္းေရာက္လာႃပီဆိုရင္ ကားေရွ႕ေဘးတစ္ဖက္စီမွာ တပ္ထားတဲ့ေနာက္ႂကည့္မွန္ေပၚမွာ ႄတိဂံပံုအနီေရာင္အခ်က္ႁပမီးနဲ႔ အခ်က္ေပးသံပါ ထြက္ေပၚလာမွာႁဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ဟာ ကားေမာင္းရင္း စကားေႁပာလို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ ဖုန္းမက္ေဆ့ ႐ိုက္လို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ အႁပင္ကတစ္ခုခုကိုေငးလို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္ ေနာက္ကားလာ တာကိုမသိဘဲ ကားကိုေမာင္းေနတဲ့ယာဥ္ေႂကာကယိုင္ထြက္ႃပီး မေတာ္ တဆႁဖစ္ႁခင္းကေန ကာကြယ္ေပးတဲ့အႁပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ေနာက္ ကားေက်ာ္တက္တဲ့အႁခအေန၊ ေရွ႕ကားေမာင္းေနတဲ့အေႁခအေနေတြကို စိတ္ဖိစီးေနရႁခင္းကေန ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မွာႁဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ဟာ ကားေမာင္းရင္း စကားေႁပာလို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ ဖုန္းမက္ေဆ့ ႐ိုက္လို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ အႁပင္ကတစ္ခုခုကိုေငးလို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္ ေနာက္ကားလာ တာကိုမသိဘဲ ကားကိုေမာင္းေနတဲ့ယာဥ္ေႂကာကယိုင္ထြက္ႃပီး မေတာ္ တဆႁဖစ္ႁခင္းကေန ကာကြယ္ေပးတဲ့အႁပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ေနာက္ ကားေက်ာ္တက္တဲ့အႁခအေန၊ ေရွ႕ကားေမာင္းေနတဲ့အေႁခအေနေတြကို စိတ္ဖိစီးေနရႁခင္းကေန ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မွာႁဖစ္ပါတယ္။
(၂) Autonomous Driving on Highway
(အႁမန္လမ္းေပၚတြင္ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္းသူမဲ့စနစ္)
(အႁမန္လမ္းေပၚတြင္ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္းသူမဲ့စနစ္)
ဒီစနစ္ကေတာ့ အရမ္းကိုအံ့ႂသစရာေကာင္းႃပီး အသံုးႁပဳဖို႔လည္း လံုႃခံဳစိတ္ခ်ရပါတယ္။ အႁမန္လမ္းေပၚမွာ ေမာင္းေနစဥ္အတြင္း အခ်ိန္ ႂကာလာရင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြဟာ အိပ္ငိုက္တာတို႔၊ ပင္ပန္းတာတို႔ႁဖစ္ လာတဲ့အခ်ိန္ ကားစတီယာရင္းေပၚက ခလုတ္ေလးတစ္ခုကို ႏွိပ္လိုက္႐ံုနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းက စတီယာရင္းကို လံုးလံုးမွကိုင္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ေလ ယာဥ္ပ်ံေတြမွာပါတဲ့ Auto Pilot နဲ႔ဆင္တူပါတယ္။ ႁမန္မာႁပည္က ယာဥ္ ေမာင္းေတြေတာ့ ေႂကာက္ရင္ေႂကာက္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ကားရဲ႕ဆန္ဆာေတြကေနႃပီးေတာ့ ကားရဲ႕ေရွ႕ပိုင္း ၁၈၀ ဒီဂရီလံုး ကိုေသခ်ာအာ႐ံုခံႃပီးမွ အလိုအေလ်ာက္ေမာင္းႏွင္ဖို႔ တြက္ခ်က္လုပ္ ေဆာင္တာပဲႁဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္ေႂကာႏွစ္ေႂကာရွိေနတဲ့အေႁခအေနမွာ ယာဥ္ေႂကာတစ္ေႂကာက ကားရွိရင္ ေနာက္ယာဥ္ေႂကာကို အလိုအ ေလ်ာက္ေရြ႕ေႁပာင္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ အႁမန္လမ္း (Highway) တစ္ေလွ်ာက္ စတီယာရင္းကိုကိုင္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ေရွ႕နဲ႔ေဘးႁမင္ ကြင္းမွာ ကားေတြ၊ အတားအဆီးေတြရွိမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အလိုအ ေလ်ာက္ ေရွာင္တိမ္းႁခင္း၊ ေမာင္းႏွင္ႁခင္းအႁပင္ ဘရိတ္ကိုလည္း အလိုအ ေလ်ာက္အုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ BMW တို႔လိုမ်ိဳးကားေတြမွာဆိုရင္ ကားရဲ႕ေနာက္ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွာ Ultrasonic လိႈင္းထုတ္လႊင့္တဲ့ ကိရိယာေတြအႁပင္ ကားေခါင္မိုးေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေရဒါ(Radar) တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ကားက အရွိန္ 120 km/h ေက်ာ္အထိ မိမိဘာ သာ မိမိေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အႁပင္ ကားလမ္းအရမ္းပိတ္တဲ့အခ်ိန္မ်ား၊ လမ္းက်ဥ္းေတြ၊ လမ္းအေကြ႕ေတြ၊ အဝိုင္းပတ္ႁခင္းေတြ၊ ေတာင္တက္ႁခင္း ေတြကိုပါ ဆန္ဆာ၊ ေရဒါ၊ ကင္မရာေတြအကူအညီနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါ တယ္။Autonomous Driving on Highway စနစ္က ေမာင္းသူမဲ့ကားစနစ္ (Driverless System) နဲ႔ေတာ့ မတူပါဘူး။ ေမာင္းသူမဲ့ကားစနစ္ႁဖစ္ဖို႔ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ သုေသသနလုပ္ဖို႔ အမ်ားႄကီးလိုေသးေပမယ့္ ADHက ေရွ႕ေႁပးစနစ္လို႔ေႁပာလို႔ရပါတယ္။ ADH စနစ္က ယာဥ္ေမာင္းကို အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုထိပဲ ကူညီေမာင္းႏွင္ေပးတာပဲႁဖစ္ပါတယ္။ 2013, 2104 ေမာ္ဒယ္ကားေတြႁဖစ္တဲ့Mercedes-Benz, BMW နဲ႔တႁခား ကားအမ်ိဳးအစားေတြမွာ ပါဝင္လာပါတယ္။
ဒီစနစ္ဟာ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ေညာင္းညာလာတာတို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ ဖုန္း ေႁပာေနတာပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ အိပ္ငိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္ပဲႁဖစ္ႁဖစ္၊ ဗိုက္ဆာလို႔ ကား ေမာင္းေနရင္း မုန္႔စားခ်င္လို႔ပဲႁဖစ္ႁဖစ္ ဗီံစနစ္ကိုေႁပာင္းႃပီး ကားကို မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္ခိုင္းလို႔ရပါတယ္။
(၃) Crosswind Stabilization
(ေလႏွင့္ ေဘးမွအရွိန္ေႂကာင့္ ယာဥ္ေ႐ြ႕လ်ားမႈကို တည္ႃငိမ္ေစေသာစနစ္)
(ေလႏွင့္ ေဘးမွအရွိန္ေႂကာင့္ ယာဥ္ေ႐ြ႕လ်ားမႈကို တည္ႃငိမ္ေစေသာစနစ္)
ကားေတြဟာ ေမာင္းႏွင္ရင္းအရွိန္မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ေဘးအဘက္ ဘက္မွ ေလတိုးမႈေတြ၊ စိုက္ဆင္းေလေတြရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြကို ရင္ဆိုင္ရမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားကို တစ္နာရီကီလို ၁၂၀ ႏႈန္းေလာက္နဲ႔ ေလတိုက္ႏႈန္းႁပင္းတဲ့တံတားရွည္တစ္စင္းေပၚေမာင္းတဲ့အခါ ေလတိုးမႈေတြ ေႂကာင့္ ကားဟာေဘးဘယ္ညာေရြ႕တတ္ပါတယ္။ ထိုေလတိုးမႈေတြဟာ ကားရဲ႕ဟန္ခ်က္နဲ႔ အရွိန္ကိုအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိႃပီး တစ္ခါတစ္ရံ ေဘး ဘယ္ညာေ႐ြ႕ကာ တႁခားကားေတြနဲ႔ မေတာ္တဆတိုက္မိေလ့ရွိပါတယ္။ ကားဒီဇိုင္းအမ်ားစုဟာ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ ေလခြင္းအားေတြကို အဓိကထား တြက္ခ်က္ႃပီး ေအ႐ိုဒိုင္နားမစ္ပံုစံ(Aerodynamic Design) နဲ႔တည္ေဆာက္ႂကပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း နည္းပညာတိုးတက္လာတာနဲ႔အညီ ေဘးမွ တိုးဝင္လာတဲ့ ေလေတြကိုခုခံႃပီး ကားေဘးတိုက္ေ႐ြ႕လ်ားမႈမရွိေအာင္ တီထြင္လာႂကပါႃပီ။ ကားေရွ႕အမိုးေပၚမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ESP (Electronic Stability Program) (တည္ႃငိမ္မႈကို လွ်ပ္စစ္ႁဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္ေသာပရိုဂရမ္) ကတစ္ဆင့္ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေႁပးညီ ကားရဲ႕အရွိန္၊ စတီယာရင္းရဲ႕လမ္းေႂကာင္း၊ ေလေႂကာင္းဦးတည္ရာေတြကို အာ႐ံုခံႃပီး ကားကိုေဘးတိုက္မေ႐ြ႕ေအာင္ ဘီးေတြကေနတစ္ဆင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။ ကားရဲ႕ အလြိဳင္းေခြတစ္ခုခ်င္းစီမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အထူးဘရိတ္ေတြ၊ စက္မႈအီလက္ထေရာနစ္ စနစ္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္တဲ့ စတီယာရင္း၊ လွ်ပ္စစ္နဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဆိုင္းထိန္းစနစ္(Suspension) ေတြဟာ နည္းပညာအလြန္ႁမင့္ႃပီး တံု႕ႁပန္မႈ ႁမန္ဆန္ကာ ကားကိုေလတိုက္ႁခင္းေႂကာင့္ ေရြ႕လ်ားမႈကေန ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါ တယ္။ အကယ္၍ ကားအရွိန္က တစ္နာရီ ကီလို ၈၀မွ ၁၀ဝ ႂကားေရာက္ရင္ Crosswind Stabilization က အလိုအေလ်ာက္ေလတိုက္ႏႈန္းကို အထူး ခုခံႃပီး ကားကိုမေရြ႕ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးမွာႁဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေလရဲ႕လားရာဘက္ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ဘီးအလြိဳင္းေခြမ်ားက စတီယာရင္း ကို မလႈပ္ေအာင္အထူးထိန္းခ်ဳပ္ေပးႃပီး crosswind effect ကိုေက်ာ္ႁဖတ္ကာ ကားကိုေဘးဘယ္ညာေရြ႕လ်ားေစမႈမရွိဘဲ ခရီးသည္မ်ားသက္ေသာင့္ သက္သာရွိေစရန္ကူညီေပးပါတယ္။ ဒီစနစ္ဟာ ပင္လယ္ကမ္းေႁခေတြ၊ တံတားအႁမင့္ႄကီးေတြ၊ ေလထန္တဲ့ေနရာေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းကို အမ်ား ႄကီးကူညီေပးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ကားရဲ႕အရွိန္၊ အလ်င္ေတြနဲ႔ မိမိနဲ႔တႁခား ကားႂကားအကြာအေဝးကိုလည္း မွန္ကန္စြာတိက်စြာတြက္ႃပီး ေဖာ္ႁပ ေပးကာ ေလတိုက္ႏႈန္းကို အလိုအေလ်ာက္ ခုခံေပးပါတယ္။
ေခတ္ေရစီးေႂကာင္းနဲ႔အညီ တိုးတက္ေႁပာင္းလဲေနတဲ့ ကားနည္း ပညာအသစ္အဆန္းေတြက အံ့မခန္းဖြံ႕ႃဖိဳးလာႃပီး ယာဥ္ေမာင္းနဲ႕ခရီးသည္ ေတြရဲ႕လံုႃခံဳေရးနဲ႔ ကားမေတာ္တဆမႈေတြကို အတက္ႏိုင္ဆံုးေလွ်ာ့ခ်ေပး ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ အရမ္းတိုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းပညာေတြက ေနာက္ ပိုင္းကားအမ်ိဳးအစားေတြမွာ ပါဝင္လာေတာ့မွာႁဖစ္ပါတယ္။ ကားနည္း ပညာအသစ္ေတြရဲ႕လုပ္ေဆာင္မႈ၊ အားသာခ်က္အားနည္းခ်က္ေတြကို ႄကိဳ တင္သိရွိထားမွသာ နည္းပညာသစ္ေတြကို တကယ္အသံုးခ်ရမယ့္အခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ႏိုင္မွာ ႁဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment